ظهور 12

مهدویت - دشمن شناسی - مسائل استراتژیک

ظهور 12

مهدویت - دشمن شناسی - مسائل استراتژیک

ظهور 12

بسم الله الرحمن الرحیم

وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ
__________________________
به نام خداوند بخشنده ی مهربان

و هر آنچه می توانید از نیرو فراهم کنید تا به وسیله آن دشمنان خدا و خودتان را بترسانید

سوره انفال | آیه 60

پیوندهای روزانه

هشدار به تجزیه طلبی

جمعه, ۱۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۷ ق.ظ
هشدار سیدحسن نصرالله درباره پروژه جدید آمریکا و اسرائیل در منطقه

تجزیه، خطرناک‌ترین باب ویرانی منطقه است

مدتی پیش بود که سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی از قریب‌الوقوع بودن پایان داعش و شکست آن در منطقه‌ی غرب آسیا خبر داد. این خبر نوید تحولاتی مثبت را در منطقه به ساکنان آن و مردم درگیر جنگ می‌داد، چندی بعد اما آتش اختلاف و تفرقه از سوی دیگری زبانه گرفت و پرچم تجزیه‌طلبی در عراق بالا رفت. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بازیگران منطقه، طبق رسم چند سال اخیر خود در دهه‌ی اول محرم هفت سخنرانی انجام داد که محور آنها درباره قیام سیدالشهداء(ع) بود. سیدحسن نصرالله اما در سخنرانی شب عاشورای خود، درباره‌ی تحولات اخیر منطقه نیز تحلیل‌هایی ارائه داد که نظر به اهمیت آن، بخش‌های مهم آن تقدیم مخاطبین محترم می‌شود:
-  امروز برخی خطوط در منطقه در حال فروپاشی‌اند و خطوط دیگری در حال سربرآوردن‌اند. به نظر می‌رسد
آمریکایی‌ها در حال زمینه‌چینی برای جنگ‌های تازه‌ای در منطقه‌ی ما هستند و می‌خواهند دشمنی‌ها و نبردهای تازه‌ای را ترتیب بدهند.

-  داعش در سوریه و عراق، به لحاظ نظامی در حال پایان یافتن است... پس از پایان حضور نظامی داعش در سوریه و عراق، این تشکیلات همچنان در لیبی، (صحرای) سینا، نیجریه و یمن حضور دارد و کشورهای مرتبط باید در این باره فکری کنند. داعش نیرویی در جهت ویرانی، تخریب و تضعیف کشورهای منطقه، آن هم به اسم اسلام بود. مبارزه با پدیده‌ی وهابیت همچنان نیازمند مسئولیت‌پذیری است چون امکان دارد (داعش) در هر زمان یا هر مکانی دوباره سربرآورد.

-  ما توانستیم توطئه‌ی داعش را که محصول اسرائیل بود و از سوی قدرت‌های منطقه‌ای برای تجزیه‌ی منطقه حمایت می‌شد را پایان دهیم... آن‌ها پس از شکست طرح داعش، به پروژه‌ی تجزیه منطقه بازگشتند و اولین آن را نیز از کردستان آغاز کردند.

-  مرحله‌ای که خطرش از مرحله‌ی داعش برای منطقه کم‌تر نیست، مرحله‌ی تقسیم است. جنگ سی و سه روزه و سپس ایستادگی غزه، سوریه، ایران و عراق، نگذاشت پروژه‌ی خاورمیانه‌ی جدید آمریکا اجرا شود اما امروز با تقسیم کردستان عراق بار دیگر می‌خواهند آن را آغاز کنند، تقسیم‌های پیاپی بر مبناهای نژادی، فرقه‌ای و مذهبی و سپس ایجاد نبرد میان کشورک‌های ایجادشده، تا در این میان اسرائیل گل سرسبد و محور و پناهگاه همه‌ی فرقه‌ها و نژادها و مذاهب و مسیحی، شیعه، سنی، کرد، ترک و ترکمن باشد.

 بنده خطاب به عزیزان و برادران کردمان می‌گویم هیچ کس نباید خودش یا دیگری را فریب دهد. موضوع جدایی کردستان، حق تعیین سرنوشت یا حقوق داخلی یا خودمختاری یک مجموعه نیست. این موضوع را باید در سلسله‌ی تجزیه‌ی منطقه بر اساس نژادها فهمید. این اتفاق مثل تشکیل رژیم اسرائیل از جنس اتفاقاتی است که پیامدهایش تا ده‌ها و یا صدها سال باقی می‌مانند. حوادث این روزها موضوع داخلی عراق نیست. این موضوع، همه‌ی کشورهای منطقه را تهدید می‌کند، نه فقط چهار کشور همسایه‌ی عراق را. تنها حامی علنی این موضوع روی کره‌ی زمین، اسرائیل است. این خودش یک معیار است. همچنین نباید به موضع آمریکا دل خوش کنیم. این موضع تغییر خواهد کرد.
-  برخی کشورها از جمله سعودی به صورت ضمنی و غیر‌رسمی از این تقسیم حمایت می‌کنند. البته تا این لحظه موضع رسمی‌شان چیز دیگری است. در هر صورت بنده به آن‌ها می‌گویم سعودی به واسطه‌ی گستردگی و منابع زیرزمینی و وضعیت اجتماعی‌اش، بیش‌ترین آمادگی را برای تقسیم دارد. مبادا برای انتقام از ایران یا ترکیه یا تضعیف دولت مرکزی عراق و این‌کینه‌ها، به این تقسیم کمک کنید چون بدون شک شما در صدر لیست تقسیمات هستید.

 سازمان اطلاعات اسرائیل می‌خواهد کشورک‌های تازه را به بهانه‌های مختلف برای ده‌ها سال به جان همدیگر بیاندازد و پایان این جنگ‌های بی‌پایان را هیچ کس جز خدای متعال نمی‌داند. نگاه کنید پیامدهای (توافقنامه‌ی) سایکس-پیکو و تقسیم عثمانی همچنان دامنگیر ملت‌های منطقه است. تجزیه، خطرناک‌ترین باب ویرانی منطقه است. ضمنا بنده به افراد حاضر در شبکه‌های اجتماعی هشدار می‌دهم مبادا این اختلاف را تبدیل به اختلاف عرب و کرد یا مسلمان و کرد کنید. کردها بخشی از این امت و عزیزان ما هستند.


منبع: هفته نامه خط حزب الله | شماره 102

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۱۴
منتظر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی